keskiviikko 27. tammikuuta 2016

Sammakoita

Kun näiden torkkupeittojen tekemisen alkuun pääsin, niin syntyyhän näitä. Nyt on vuorossa sammakkopeitto.


Olen yrittänyt saada kangasvarastoa pienennettyä ja penkoessani sain idean sammakkoaiheiseksi peitoksi. Aplikoidut sammakot on minun lempparia fleeceä ja muut kankaat puuvillaa.


Sammakoiden silmistä tulikin kiva yksityiskohta peittoon. Ajatus oli aluksi hieman erilainen, valkoisella korostettu silmä, mutta siinä kohtaa laiskuus iski. Jälleen työ vei tekijäänsä oikeaan suuntaan.



Olen aina karttanut vihreää väriä jostain kumman syystä. Nyt kuitenkin huomaan, että jo pitemmän ajan olen aina päätynyt näihin vihreän sävyihin. Myös kutomossa kun valitsin pellavaa kudottaviin pyyhkeisiin tai liinoihin vihreä tuli ensimmäisenä. Laitan nyt pisteen vihreälle ja tekeillä oleva seuraava peitto onkin ihan muuta väriä! Ja eri eläimiä.....


17 kommenttia:

  1. Vihreitä on niin monenlaiaia. Jotkut vihreät ovat houkuttelevampia kuin toiset. Löysit hyvän valinnan sammakoihin. Hauska peitto.

    VastaaPoista
  2. Voi, kun on kiva sammakkopeitto! Hauska ja hellyyttävä:)

    VastaaPoista
  3. Kiva idea aplikoida fleeceä, en ole koskaan kokeillut. Sammakoiden muoto on hauska.

    VastaaPoista
  4. Sinulta ei ideat lopu! Komeat sammakot olet osannut tehdä ja silmät on hyvät, kun erottuvat selvästi.

    VastaaPoista
  5. Tämä on kiva peitto ja nätin näköinen. Olen aina tykännyt sammakoista, elävistäkin.

    VastaaPoista
  6. Mainot nuo sammakot, ihan tässä alkaa rallattamaan sitä "Pienet sammakot,pienet sammakot..." lasten laulua.
    peitto kokonaisuus on upea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun mieleeni tuli: pieni sammakko lumpeen lehden alla, pieni sammakko... tai jotain

      Poista
    2. Se menikin näin:

      Pieni sammakko kurnutteli veessä

      pien sammakko lumpeenlehden eessä.

      Se sieppasi suuhunsa palasen,

      jota ankka söi ja sanoi: olen iloinen.

      Olen pieni sammakko kurnuttelen veessä.

      KRR, KRR, KRR.

      Poista
  7. Oikein ihana Saku-sammakko peitto ja varmaan lasten tykkäämä eläin, varsinkin pienet pojat.

    VastaaPoista
  8. Voi miten hauska! Oikea hyvän tuulen peitto :)

    VastaaPoista
  9. Onpa veikeä sammakkolauma peitossa, tosi hieno!

    VastaaPoista
  10. Tulipa hieno sammakkopeitto :) Mukavaa viikonloppua tv Liisa

    VastaaPoista
  11. Voi kuinka söpöjä sammakoita, tuli kyllä tosi hieno peitto!!!

    VastaaPoista
  12. Voi että on kiva sammakkopeitto! Se pieni sammakko lumpeen lehden edessä...tuli mieleen! Peiton alla varmaan näkisi mukavia unia!

    VastaaPoista